Week 17:

30 december 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Zondag: Vandaag gaan we nog 1 x naar Cadiz. Je kan hier namelijk frikandellen eten en daar hadden we wel heel veel zin in. Ik heb hier nog wat leuke souveniertjes gekocht voor het thuisfront am zijn toen al redelijk optijd weer terug gegaan.

Maandag: vandaag heb ik op stage een nieuwe hut met takken gemaakt. Eentje die hopelijk wel een tijdje blijft staan. Onze baas zei dat ze een bordje er bij ging ophangen : “Casita la Noor”

Dinsdag: vandaag zijn we met de kinderen op stage naar het bos gegaan om dennenappels te zoeken. We gaan hier namelijk mee knutselen voor kerst! We verven de dennenappels en laten ze drogen zodat we er morgen weer aan kunnen werken.

Woensdag: Vandaag hebben we met de kinderen de dennenappels af gemaakt. Het worden kerstboompjes dus er moest versiering in. Ze zijn kei leuk geworden en klaar mee naar huis te gaan!

Donderdag: een drukke dag op stage. Tijdens de assembly dansen we op klassieke muziek, en we gaan wandelen naar het bos. Het bos word erg mooi want er begint al veel gras te groeien. In de middag nemen Jessica en ik afscheid van de middag groep. Ze hadden heel lief een liedje voor ons gezongen en we kregen een enorme groepsknuffel. Wat ga ik ze toch allemaal missen🥰.

Vrijdag: Vandaag nemen we afscheid van Serena. Die gaat dit weekend al naar haar familie in Madrid. Ze zal dus niet aanwezig zijn bij onze laatste drie dagen. We hadden een leuk cadeautje voor haar meegenomen die ze erg leuk vond. Een moeder van een Duits kindje kwam vandaag kerstliedjes zingen met de kinderen. Super leuk en gezellig, en ze zongen ook nog eens super goed mee! In het Engels, Spaans en zelfs een beetje in het Duits!

Zaterdag: we beginnen al met poetsen en de was. We moeten namelijk de laatste drie dagen gewoon werken dus hebben er dan niet veel tijd voor. S’avonds gaan we bij het restaurantje eten waar we de eerste avond ook gegeten hadden. Ze hebben hier super lekkere wraps met kip en cheddar kaas.

Zondag: we gaan vandaag lunchen op het strand bij HomeB. Heerlijke spareribs gehad en als toetje een lekkere bubbletea. We zijn nog even het strand op gelopen om dit nog voor de laatste keer te zien. We sluiten de dag af met een drankje bij de tikibar, die was namelijk na een hele tijd eindelijk weer open!

Maandag: de laatste stage “week” gaat van start. Het is vandaag niet echt een speciale dag. Ik sta deze week met Raquel onze baas omdat Serena al naar Madrid is.

Dinsdag: vandaag is het de verjaardag van een kindje dus we eten lekkere cake. De ouders hadden voor ons nog een kerstcadeautje. Een lekkere reep chocola, Jammie! Thuis pakken we onze koffers in want het is bijna zover!

Woensdag: de dag is gekomen… onze laatste stage dag. Morgen vliegen we al weer terug naar Nederland. Het afscheid nemen van de kinderen was toch wel heel jammer. Al die lieve en vrolijke gezichtjes ga ik heel erg missen. Van een paar kindjes krijgen we nog wat cadeautjes en tekeningen. Super lief! We eten met onze collega’s nog wat paella om het af te sluiten. We drinken er een Spaanse cava bij en er worden nog wat cadeautjes aan elkaar gegeven. Met tranen in de ogen nemen we afscheid en is onze laatste stagedag helaas voorbij.

Donderdag: We moeten vroeg uit de veren want vandaag is de dag dat we naar huis gaan. We pakken onze koffers en ruimen de laatste beetjes in het huis op. Siepie gaat natuurlijk ook mee dus die moeten we ook niet vergeten. Eenmaal op het vliegtuig werd ik apart genomen door de politie. Siepie moest uit har mandje en ze moest gecontroleerd worden. Dat was wel even spannend zeg. Maar gelukkig was alles in orde en konden we richting het vliegtuig. De stewardess hielp me nog even met siepie en toen gingen we al weer de lucht in. Jeetje wat een avontuur was dit, ik ben heel blij dat we dit zijn aangegaan en ben ook super trots op ons ❤️🇪🇸 Op naar huis!

1. Jel:
    30 december 2021
    Leuk Noor, nog een laatste weekverslag.
    Je zal het nu vast ook wel weer fijn vinden om thuis te zijn. Én, je hebt Siepie nog; een mooi souvenir van je spaanse avontuur.