Week 15:

13 december 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola!

Zondag: vandaag zijn we met de bus richting de zoutmijnen gegaan. We hadden gehoord dat je daar flamingo’s kon zien, dus dat wouden we natuurlijk niet overslaan. Toen we daar aankwamen stonden de flamingo’s zo ver weg dat we niet eens een foto konden maken. Best wel jammer dus!

Maandag: Vandaag hebben we vrij want het is een feestdag in spanje! We hebben voor vandaag tickets gekocht om met de bus naar Tarifa te gaan. Hét uiterste puntje van spanje met heel mooi uitzicht op Marokko. We hebben hier wat rondgelopen en lekker iets gegeten. Bij het uitzicht nog wat foto’s gemaakt en toen was het  weer tijd om naar huis te gaan.

Dinsdag: Vandaag hadden we ook vrij. We hebben deze dag maar even gebruikt om u te rusten en een beetje aan school te werken. S’avonds aten we aardappel puree met vlees. Was niet super lekker geworden dus hier niet veel van gegeten :).

Woensdag: vandaag hebben we nog een allerlaatste dagje vrij want het was weer een feestdag. Daar zijn ze hier in spanje wel goed in, vrij zijn zodra er een feestdag is en vaak ook nog wel een extra dagje vrij. Vinden wij niet erg want zo hadden wij nog wat tijd om aan school te werken. S’avonds hadden we de laatste bijeenkomst van school. Hier hebben we wat dingetjes besproken voor onze volgende stage.

Donderdag: vandaag hebben we weer een dagje stage. We gaan met de kinderen naar het bos en maken daarna leuke versiersels voor in de “kerstboom”. in de middag laten we de oudste kinderen nog hun werkjes afmaken voor de kerstmarkt van zaterdag.

vrijdag: We maken met de kinderen nog wat dingetjes voor de kerstmarkt die zaterdag is. We hebben een hoop gemaakt wat verkocht kan worden op de markt! S’avonds gaan we weer naar de atelier van michelle en schilderen we onze waaiers zo goed als af! Volgende week nog de puntjes op de i zetten, en dan is hij als het goed is af! (Ik laat hem nog niet zien:) )

Zaterdag: Vandaag moesten we om 11 uur op stage zijn. De kerstmarkt is namelijk vandaag en wij hebben allebei een kraampje waar we bij moeten staan. Jessica bij het eten en ik bij de kunstwerkjes die de kinderen gemaakt hebben. Het was super druk geworden maar vooral gezellig! Achteraf hebben we nog even met de baas en een paar ouders de dag afgesloten met een wijntje. Wat ik erg gek vind omdat het zo anders is als in Nederland, is dat je hier een band opbouwt met de ouders. Ze hebben ons zelfs gevraagd om een keer mee paella te gaan eten samen met de baas. Dat zou in Nederland niet zomaar gebeuren.

foto’s komen later :)