Week 7:

17 oktober 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hey Heyy! Leuk dat je weer mijn blog leest :)

Zondag: vandaag hadden we lekker uitgeslapen want we waren pas laat thuis. We besloten naar de macdonalds te lopen voor een lekker ontbijtje/lunch. Hier in Spanje hebben ze echt super veel keuze uit kipburgers en die zijn hier ook echt mijn favoriet! In Spanje bij de Mac heb je mcpops, kleine donutbolletjes gevuld met chocola. Super lekker! Deze nemen we een doosje vol mee naar huis om later op te smikkelen. S’avonds hebben we eigenlijk niet echt iets gedaan. Het poesje woont inmiddels zo goed als bij ons en ze is ook echt altijd in ons huisje te vinden. Ze slaapt op mijn kamer en komt veel knuffelen😊.

Maandag: vandaag waren we vrij omdat er morgen een feestdag is in Spanje. We hadden niet echt een plan om wat te doen. We besloten naar de bushalte te lopen en daar een random bus te pakken. Uiteindelijk kozen we de bus naar het winkelcentrum in San Fernando. Hier hebben we alle winkels doorgelopen en hebben we allebei leuke nieuwe kleren gekocht. Oeps! 🙊 Ik heb 2 nieuwe truien gehaald en een nieuwe spijkerbroek. S’avonds zijn we nog even naar het strand gegaan omdat we morgen weer vrij zijn.

Nieuwe klerenNieuwe kleren

Dinsdag: Vandaag lekker vrij door een feestdag in Spanje! We krijgen vandaag bezoek van de loodgieter… de boiler lekt en daar moest naar gekeken worden. Hierdoor hebben we vandaag niet echt iets kunnen doen dus hebben we thuis wat klusjes gedaan. Wasje aan en aan school werken. Het poesje is vandaag voor de eerste keer lang weg, zou ze aan het bevallen zijn?

woensdag: We kunnen weer naar stage! Vandaag vieren we de verjaardag van een kindje. Hij trakteert wortel taart, super lekker! Toen we thuis kwamen ben ik nog even gaan zoeken naar het poesje. Ze was nog steeds niet terug gekomen en nergens te bekennen. Toen ik terug naar huis liep hoorde ik bij de onderburen een poes. Dat was gek want daar woont geen poes? Ook Jessica hoorde een poes. Een halfuurtje later horen we beneden de deur open gaan. En jawel de poes komt naar buiten gelopen. Ze was de hele nacht opgesloten geweest. Helaas dus nog geen kittens… we eten vandaag pasta alla vodka 🍝

Kindje jarigPasta alla vodka

donderdag: vandaag een vermoeiende dag op stage gehad. Veel kindjes moesten huilen en dit de hele dag door. In de bus ben ik ook zeker in slaap gevallen😴. Achter ons kwamen een paar jongeren zitten die engels aan het praten waren. Jessica hoorde dit en pakte haar kans om een praatje te maken. Gelukkig maar want we hebben onze nummers uitgedeeld om een keer samen iets te doen! 5 Amerikaanse meiden en een jongen die hier nu in Chiclana en in Cadiz wonen.

Boekjes lezen op stageLeren over de dieren

Vrijdag: Vandaag weer een best zware dag op stage. Veel kindjes waren weer aan het huilen en mijn taak is dan om ze te troosten en in slaap te wiegen. Niet goed voor mijn rug maar gelukkig wel een stuk rustiger voor mijn oren.. Vandaag waren alle kindjes er dus het was tijd voor een groepsfoto! Ik heb de foto zelf nog niet gekregen maar die zien jullie vast nog wel voorbijkomen op mijn blog! Vandaag eten we zelf gemaakte bloemkool/prei soep met geïmproviseerd knoflookbrood. De soep was lekker maar het brood helaas niet.. We zouden vanavond eigenlijk een drankje gaan doen met de jongen die we gister ontmoet hadden. Hij had helaas een erge kater van de avond ervoor en was er niet helemaal klaar voor. Dus vanavond blijven we thuis en kijken we samen een paar afleveringen van k2 zoekt K3 terug!

Bloemkool/prei soep

zaterdag: in de middag hebben we een beetje door Chiclana gelopen. En we zijn nog wat leuke plekjes tegen gekomen! Vandaag gaan we eindelijk iets doen met onze nieuwe vrienden! We spraken s’avonds bij de bushalte af en gingen met zijn drieën naar het strand. Later op de avond kwamen nog twee van de andere meiden en hebben we gezellig samen een paar drankjes gedaan. Toen de tikibar dicht ging zijn we naar een club gelopen iets verderop. En wat was dit leuk zeg! Corona was hier niet te bekennen en het was een super gezellige avond geworden met onze nieuwe vrienden! we waren pas om 6 uur thuis dus we waren meteen lekker gaan slapen toen we thuis kwamen.

ChiclanaChiclanaChiclanaHukilau tiki beach