Week 9:

2 november 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola!

Zondag: Vandaag gaan we gezellig met Sophia en Hayden naar Conil de la Frontera. Een van de witte dorpjes hier in de buurt. we spreken rond 12 uur af bij de bussen met Hayden. We lopen de straatjes van Conil rond en gaan even lekker wat eten bij een soort marktje. Hierna zijn we naar het strand geweest. het waaide super hard dus al onze spullen en handdoeken zaten onder het zand. niet super handig want we hadden net een duik genomen in de zee. Het was best koud maar wel erg fijn. We zitten nog even op het strand en gaan dan opzoek naar een strandtentje waar we even iets konden gaan drinken. We moesten zorgen dat we op tijd terug liepen naar de bus want er was maar een bus terug naar Chiclana. We waren ruim op tijd maar helaas was de bus al voel toen we in de rij stonden. Uhm ja wat dan? opzoek naar een taxi. het was al erg afgekoeld en we hebben ruim een uur in de kou in onze korte broeken gewacht. eindelijk kwam er een taxi die ons thuis kon brengen. we waren wat later thuis waardoor Jessica en ik geen zin hadden om nog te koken. we zijn dus uiteindelijk nog even wat gaan eten bij de Macdonalds.

Conil de lafrontera

Maandag: Vandaag had ik een dagje stage in me eentje. Jessica was ziek dus bleef een dagje thuis. Het is deze week Halloween dus vandaag knutselen de kinderen spookjes van het boomschors die ze eerder op de dag hebben verzameld in het bos.

Magic treeNaar het bos

dinsdag: Vandaag hebben Jessica en ik de leiding over de middag groep. Het is bijna Halloween dus we hebben het ook over dit onderwerp. we leren ze Engelse woorden die hiermee te maken hebben en laten ze de woorden spellen met de letterbordjes. Omdat de meeste kinderen nog niet echt Engels spreken is het voor ons best lastig deze groep les te geven. Ze snappen ons niet en wij snappen hen niet. Toen ik thuis kwam heb ik lekker met de poes geknuffeld. Toen ze opstond zag ik dat de handdoek waar ze op lag helemaal nat was. De bevalling is begonnen! De poes zocht meteen erg veel aandacht bij ons en we hebben haar favoriete plekje op de bank vol gelegd met kranten, handdoeken en haar favoriete deken. We mochten de poes echt niet alleen laten en ook niet stoppen met aaien. Als we dat deden stond ze meteen op om onze aandacht weer te krijgen. Om kwart over 11 word de eerste kitten geboren, om 12 uur de tweede. Deze was echter dood en is hierna ook meteen opgegeten door de poes. Niet echt smakelijk om bij te zijn. 8 minuten later volgt ook meteen het derde kitten. Nog niet alle kittens waren eruit. Ik heb nog heel lang bij de poes gezeten om haar in de gaten te houden, maar het vierde kitten kwam maar niet. uiteindelijk toch nog maar even gaan slapen.

Siepie met haar kittensWoorden maken

woensdag: Na ongeveer een uurtje te hebben geslapen ging onze wekker alweer. We mochten van de baas niet thuisblijven voor de poes. Helaas.. Toen we thuis kwamen was ook het eerste kitten opgegeten. Alleen nummer drie was dus nog levend. We zagen dat de poes nog aan het persen was en het moeilijk had, ze had waarschijnlijk op ons gewacht. Hierom hebben we toch maar even Michelle gebeld en heeft zij voor ons de dierenarts gebeld. Tijdens het bellen gaf de poes bevalling van een 4de kitten. Maar ook deze was dood. We hebben de poes samen met haar levende kitten en dode kitten mee naar de dierenarts genomen om te checken of alles goed was. Het laatste kitten had waarschijnlijk te lang zonder zuurstof in de buik gezeten. De kat kreeg een echo en daaruit bleek dat alle kittens eruit waren. Ook moest de poes een naam krijgen. Ik heb haar Siepie genoemd.

Siepie met haar gezonde kitten

Donderdag: Vandaag heb ik de assembly in mijn eentje gedaan. ik vond het best wel spannend om te doen. Uiteindelijk ging het redelijk goed. het is alleen best lastig om de kinderen volledig in het Engels de les te geven, omdat mijn collega dit ook nog veel in het Spaans doet. Ze hield haar mond vandaag volledig dicht dus ook vertalen voor de kinderen zat er niet in. In de middag hadden Jessica en ik samen de oudere groep en hier hebben we het over Halloween gehad. Hoe ze verkleed gingen en wat ze in het weekend gingen doen. later maakten we samen met een paar kinderen spinnen van noten. Toen we thuis kwamen was Siepie nergens te bekennen. Haar laatste gezonde kitten lag alleen in de mand, koud en hard. Heel verdrietig want nu zijn dus alle kittens overleden. We begraven haar in het parkje. Gelukkig kwam Siepie al redelijk snel terug en hebben we haar meteen binnen gehouden. We hebben een kattenbak voor haar gekocht zodat ze de rest van de tijd binnen kan blijven, ze mag namelijk met mij mee naar huis!

Spinnen van noten

Vrijdag: Vandaag hebben we Halloween op stage. Alle kindjes komen verkleed. super leuk! De assembly word gedaan in het thema van Halloween en we vieren feest met instrumenten en bellenblaas! Michelle haalt ons van stage op zodat we wat eerder thuis zijn voor Siepie. Die is namelijk voor de eerste dag alleen thuis gebleven. Jessica is naar Siepie gegaan en ik ben samen met Michelle weggeweest. Van de dierenarts hebben we medicijnen gekregen die ze 8 dagen moet, zodat haar tepeltjes niet gaan ontsteken nou ze geen kittens meer heeft. die moesten we dus even gaan ophalen bij de apotheek (hier haal je in Spanje ook de medicijnen voor je huisdieren). Ook zijn we nog even opzoek gegaan naar een krabpaal en wat speeltjes. De familie en vriend van Jessica is deze avond aangekomen. die blijven hier voor een weekje. We gaan uiteten bij het restaurantje waar Jessica en ik in de eerste week hadden gegeten. Ze hadden helaas de lekkere wraps niet meer. Toen ik thuis kwam zat er een kaartje in de bus van Bart. Super lief!

Halloween op stageHalloween op stage

Zaterdag: Ik ben jarig!!!! De familie van Jessica kwam deze kant op en toen heb ik een paar kadootjes gekregen. Parfum van haar gezin. en een One Direction parfum en schoolspullen setje van Jessica en Lars. Ik heb Jessica namelijk afgelopen maanden al wel laten zien dat ik na al die jaren nog steeds wel een fan ben haha! ook Jessica luistert en zingt graag mee op hun muziek :). Ik word door veel mensen gefeliciteerd en word ook nog door oma gebeld. Vandaag gaan we een dagje naar Cadiz met zijn alle. We nemen een kijkje in de kathedraal, drinken wat koffie, eten een hapje bij de Macdonalds en lopen langs de kust waar veel straatkatjes te vinden zijn. Vandaag ga ik lekker Sushi eten met Tamara (de zus van Jessica). Hierna zijn we nog even opstap geweest maar helaas werd ik ziek. we zijn dus maar naar huis gegaan. Jammer aangezien ik vandaag voor het eerst een legaal drankje mocht hebben...

CadizCadizCadizCadizCadizCadizCadizStraat katten in cadizsushi panda met Tamara

1. Jel:
    2 november 2021
    Weer leuk om je verslag te lezen Noor. Mooi dat je steeds meer verantwoordelijkheden krijgt op stage.
    Wat jammer van de kittens :(

Verder lijkt het een mooie plek waar je terecht bent gekomen
  2. Anke:
    4 november 2021
    Leuk weer om te lezen Noor!
    Wat zielig voor het poesje.. lief dat jullie zo voor hem zorgen. Geniet nog van de tijd daar, veel plezier straks met je bezoek!! En snuif de zon nog lekker op want het is hier behoorlijk koud aan het worden! ;) X Anke