Week 13:

28 november 2021 - Pago del Humo, Spanje

Hola, como estás?

Zondag: Vandaag al weer het laatste dagje dat Bart, Silvie en Jorn op bezoek zijn. We gaan een hapje eten op het strand bij de Zoo. Hierna lopen Bart en ik nog even samen het strand op want dit Gad ik nog niet laten zien. Het was gelukkig eb dus we konden naar de rotsen lopen. Het was hierna al weer tijd om afscheid te nemen. De taxi haalde ze op bij het strand. In de avond hebben Jessica en ik pizza gehaald bij de pizzatent dicht bij ons huis. Het was even lastig om iets te bestellen  omdat we elkaar niet begrepen, maar uiteindelijk was het helemaal goed gekomen! En de pizza’s waren super lekker!

Laatste dagje met BartLaatste dagje met BartAfscheid

Maandag: Na de yoga gaan we met de kinderen lekker naar het bos, geen assembly vandaag dus. Verder werk ik nog met wat kinderen in de tent. Puzzels en werkjes waar ze iets van kunnen leren. S’avonds eten we zelf gemaakte hutspot! Dat was wel weer heel lekker!

Mist

Dinsdag: We hebben weer een lange dag stage tot 6 uur. In de ochtend gaan we zoals elke dinsdag na het ontbijt naar het bos met de kinderen. Daar spelen we een hele tijd bij de magic tree. In de middag gaan de kinderen breien met hun handen. Ze maken sjaals voor de kou. We halen na stage nog lekker een Bubble tea🧋 en gaan dan naar huis!

Woensdag: Vandaag hebben wij Examen Nederlands lezen en schrijven. Ik had me niet zo goed voorbereid, dus op het laatste moment heb ik nog een beetje mijn betoog geoefend.  Voor spreken moest ik een betoog doen over gender neutrale toiletten, hier maakte ik helaas best veel fouten.. maar ik zat wel aan mijn minuten! Bij spreken moesten we met 5 studenten praten over bepaalde onderwerpen over de kinderopvang. Een stuk makkelijker want je moet dus eigenlijk gewoon met elkaar in gesprek. de resultaten horen we pas na 10 werkdagen dus daar moeten we nog even op wachten.

Donderdag: vandaag gingen we met de kinderen ballet posities oefenen. Mijn collega deed ze in eerste instantie niet goed dus ze liet het aan mij over :). Ook dansen we vandaag met stokjes met sliertjes er aan. De kinderen vonden dit super leuk! Vandaag hebben we verder niet echt iets gedaan.

Ballet op stage :)Dansen met stokjes

Vrijdag: Het was vandaag een zonnige ochtend. Maar tijdens de assembly word het in een keer heel mistig. Hierom besluiten we met de kinderen even het bos in te gaan. Het bos was heel mooi maar het werd dus wel een stuk kouder als dat het eigenlijk zou worden.

Het was vandaag weer even tijd om wat wasjes te draaien. We hadden nog een hoop was liggen en hadden voor morgen ook nog wat kleren nodig. Tijdens het wassen is 2x de stroom uit gevallen.. de huisbaas was niet thuis dus op naar de buren. De metselaar zit namelijk in het huis van de huisbaas. We gingen vandaag een ovenschotel maken. Ook terwijl de oven aanstond valt het stroom weer uit. Super fijn…. Op naar de buren… we pakken onze kleren in die we morgen mee nemen. We gaan namelijk naar Sevilla voor een nachtje.

MistMist

Zaterdag: Om 11 uur hebben we de bus naar san Fernando, waar we vervolgens om 12 uur de trein naar Sevilla zouden hebben. Die trein zat vol dus moesten kaartjes kope voor de volgende trein om 2 uur. Er waren problemen met deze trein dus hij kwam niet opdagen… er was blijkbaar een bus geregeld en dit hadden ze omgeroepen op de intercom. Laten we nu toevallig geen Spaans kunnen en dit niet hebben gehoord. Niemand bij het spoor die het ons vertelde.. deze bus hebben we dus ook gemist. Een lieve man kwam ons helpen bij de balie omdat niemand hier natuurlijk voldoende Engels spreekt. We krijgen geen geld terug dus de enige optie is de volgende trein van 15:50. 5 uur later dan gepland dus. Deze trein hebben gelukkig wel kunnen pakken, op naar Sevilla!

eindelijk in Sevilla aangekomen lopen we rond in het centrum. Het was al redelijk snel donker omdat we pas laat aankwamen. We hebben alvast een kijkje genomen bij Plaza de España. Super mooi, helaas was er een marathon geweest en daarvan stonden nog hellen en tenten. Verpeste dus een beetje het uitzicht…. na een hapje te hebben gegeten zijn we terug gegaan naar ons motel en heb ik nog even snel k2 zoekt K3 terug gekeken. Ik kon namelijk al de hele avond niet op mijn social media omdat ik anders de uitslag kon zien. Dit wou ik namelijk zelf zien via het programma. Slaaplekker!

Wachten op de treinenWachten op de treinenPlaza de EspañaPlaza de EspañaPlaza de España

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade