Week 12:

22 november 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola,

we zijn al weer bij week 12! Nog 5 weken en dan is dit mooie avontuur alweer voorbij…

Zondag: Vandaag hadden we even lekker uitgeslapen. In de middag wouden we gaan shoppen maar waren even vergeten dat de winkels dicht waren. We zijn toen maar bij het strand een Bubble tea gaan halen! We hadden ijskoffie met aardbeien bubbels. Klinkt als een gekke combinatie maar het was super lekker! We hebben nog even op het strand gezeten en zijn toen naar huis gegaan.

Bubble tea

Bubble tea
Maandag: Vandaag heb ik voor siepie een klein balkonnetje gemaakt bij het raam. Zo kan ze toch nog een beetje naar buiten. Ik maak vanavond mijn favoriete pasta, namelijk pasta pesto! Ik maak een lekker grote pan zodat we morgen op stage iets hebben voor bij de lunch.

Dinsdag: Vandaag gaan we met de kinderen naar het bos. Lekker wandelen en spelen bij de magic tree. In de middag passen we op een meisje van de ochtend groep. Die blijft tijdens de siësta bij Jessica en mij en word dan rond half 5 weer opgehaald. Hierna hebben we de oudere kinderen weer, we praten over water.

Naar het bos!

Spelen in de magic tree

Woensdag: Vandaag oefenen we met het alfabet. Welke letters horen bij jou naam en wat is de volgorde van het alfabet? We bouwen met takken hutten waar we zelf in kunnen zitten.

Hutjes bouwen!Het alfabet leren

Donderdag: vandaag wouden Jessica en ik even iets gaan eten bij de KFC. Op de parkeerplaats rende er een hond naar ons toe. Heel lief maar nergens een baasje te bekennen. Een vrouw kwam naar ons toe om te vragen of de hond van ons was omdat ze net een Facebook bericht had geplaatst. Maar nee niet van ons. Ze belde de politie maar die deden niet echt veel voor ons. Uiteindelijk hebben we maar een riem gekocht en hebben we de hond naar het bureau gebracht. Ze lazen de chip uit en daar kwamen 2 nummers uit. Eentje was niet in gebruik en de andere was van een oude vrouw die geen hond had… iets later kwam een agent eraan die vertelde dat een vrouw had gebeld dat ze haar hond kwijt was. Ze kwam hem ophalen en ze was ons heel dankbaar. Een heel avontuur met een goed einde!

Waldorf kalenderHond gevonden op straatHond gevonden op straat

Vrijdag: Bart, Silvie en Jorn komen vandaag voor een weekendje op bezoek! We gaan samen even lunchen bij de macdonalds en gaan daarna even naar ons appartementje. Even laten zien waar we wonen natuurlijk! We lopen naar Santa Ana en gaan daarna naar het strand om iets te eten. Ik slaap met Silvie, Jorn en Bart in een ander appartement voor het weekend. Het was wel weer fijn om Bart eindelijk weer te zien :)

Zaterdag: vandaag gaan we met z’n vijven naar Cadiz. Dit keer gaan we bij de kathedraal in de toren want dat hadden we de vorige keer niet gedaan. Een super mooi uitzicht over heel Cadiz. Verder lopen we nog wat rondjes en gaan we een hapje eten. Genoeg te zien daar in Cadiz. In de avond gaan we eten bij het strand. Het was best lastig om iets te vinden want alles zat al vol. Uiteindelijk nog super lekker kunnen eten bij een tentje waar ze pizza, pasta en vlees hadden!

CadizCadizCadizCadizCadizCadiz