Week 1:

5 september 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola,

Zondag 29 augustus zijn we aangekomen in het zonnige Spanje! ☀️ Het weertje is hier wel een stuk beter als in Nederland. Het zonnetje schijnt en het is +/- 25 graden!

Zondag: om 5 uur in de ochtend hadden Jessica afgesproken bij het vliegveld. Door Corona mochten familie en vrienden niet mee naar binnen, dus we moesten buiten afscheid van ze nemen. Twee vriendinnen van school hadden ons nog verrast op het vliegveld omdat we die de hele zomer vakantie niet hadden gezien. Dit zagen wij niet aankomen dus was een leuke verrassing! Nadat we afscheid hadden genomen van iedereen was het tijd om onze koffers in te checken en het vliegtuig in te stappen. Na een vlucht van bijna 3 uur kwamen we aan in Sevilla. Hier stond Michelle, onze bemiddelaar al op ons te wachten om ons op te halen. Samen met Michelle en Demi een Nederlands meisje die hier is gaan wonen, zijn we lekker iets gaan eten bij HomeB een klein koffie tentje in Chiclana. Hierna zijn we naar het appartement gegaan om onze koffers af te gooien. Omdat Michelle een auto heeft zijn we met haar boodschappen gaan doen voor de eerste week. Dat was wel fijn! Verder zijn we s’avonds nergens meer geweest en hebben we lekker pasta gekookt in ons appartementje.

Afscheid JanneAfscheid Mama

Maandag: Het eerste nachtje zit er op. We hebben opzicht wel prima geslapen maar het was erg warm. Nog even wennen dus. We hadden met michelle afgesproken bij de bushalte om onze buskaartjes op te halen. We kunnen vanaf nu dus op pad! Vervolgens zijn we met michelle een keertje het dorp in gelopen en hebben we bij de Tedi (soort action) wat spulletjes voor in huis gehaald. S’avonds zijn we gaan eten bij een tapas restaurantje in Chiclana. Ze hadden hier super lekkere kip en cheddar kaas🤩. Thuis hebben we nog de Spaanse Disney film Coco gekeken voor we gingen slapen.

Dinsdag: vandaag gingen we een dagje naar het strand. Voor de eerste keer met de bus, dit was dus nog wel een beetje lastig. We wisten gelukkig wel al welke bus we moesten hebben. Deze bus moeten we ook hebben om naar stage te gaan. Op het strand hebben we even lekker gezwommen enz gebakken in de zon. Ben hierdoor helaas wel verbrand op mijn buik🦞. Thuis heb ik gekookt. Aardappel pure met snijbonen en kip, lekker Hollandse AVG.

Eerste keer met de busstrand

Woensdag: Woensdag is wasdag! Wasje aan, vegen, dweilen en alles weer opruimen. De afwas van gister stond nog op het aanrecht dus deze hebben we meteen meegenomen. Vandaag hebben naast het poetsen en “Spaans leren” niet veel gedaan. We hebben nog wat boodschappen gedaan zodat we konden koken en in de avond een lekker drankje konden doen.

2E77B449-254C-46F2-B386-08BA04BB3EA0

B7870D37-95C7-48C2-9DD8-15BC1F4DEDB5

donderdag: Vandaag zijn we met de bus naar San Fernando gegaan. Hier heb je het winkelcentrum Bahia Sur. Jessica heeft wat dingetjes geshopt en we hebben gegeten bij de Taco Bell 🌮. Toen we thuis waren kreeg ik wat minder nieuws. Takkii, ons hondje van 14 jaar had falende nieren en moet eind van de week worden ingeslapen. Door dit nieuws hebben we s’avonds niet veel meer gedaan. We hebben expeditie Robinson gekeken en aten lekker pizza die Jessica klaar had gemaakt.

Bahia surSan Fernando

vrijdag: vandaag zijn we even het dorp in geweest en heeft Jessica nieuwe schoenen gekocht. Verder hebben we vandaag niet veel gedaan. Ik heb nog even met thuis gebeld zodat ik Takkii nog even kon zien.

Zaterdag: het was vandaag voor mij niet echt een leuke dag. Ik heb in de middag met thuis gebeld en meegekeken hoe Takkii  zijn laatste dag was en hoe hij werd ingeslapen. S’avonds hebben we samen overschotel gekookt en hebben we gezellig een film gekeken.

🌟🤍

1. Anke:
    6 september 2021
    Lieve Noor, wat fijn dat het zo goed gaat. Wat verdrietig van Takkie hè.. Gelukkig ben je door de techniek van tegenwoordig er toch een beetje bij geweest. Heb je zo toch afscheid kunnen nemen. ❤️
    Hopelijk ben je ondertussen al een beetje gewend aan de warmte. En ben je lekker weer Aan het genieten! Maak er iets moois van!
  2. Noor:
    6 september 2021