Week 4:

27 september 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola!
Al weer de vierde week van mijn avontuur in Spanje! Leuk dat jullie mijn blog weer lezen 😊.

zondag: vandaag hebben we een middagje rond gelopen door Chiclana. Eigenlijk wouden we naar het strand om te wandelen maar we hadden de bus gemist. Dus we bleven maar in het dorp zelf. We hebben nog veel plekjes niet gezien. We maken een paar foto’s op mooie en leuke plekjes en halen een lekker ijsje bij de ijssalon. S’avonds aten we zelf gemaakte hamburgers 😋.

ChiclanaChiclanaChiclanaChiclanaChiclanaHamburgers

maandag: vandaag hebben we weer stage. De bus stopte niet op onze halte dus we hadden een stukje moeten lopen. Gelukkig waren we optijd vertrokken dus we waren niet te laat! Op maandag is het alleen in de ochtend tot 2 uur, dus we zijn in de middag nog even lekker naar het strand te gaan. Niet om te zwemmen maar om eventjes lekker te wandelen boven op de rotsen bij la Barosa. Het moet eigenlijk eb zijn om bij deze plek te komen maar we hadden gelukkig nog een andere plek gevonden hoe we naar boven konden. We hebben hier wat leuke foto’s gemaakt tijdens het wandelen en zijn toen naar huis gegaan. Toen we thuis kwamen was het poesje weer naar binnen geglipt. Hij kwam weer even gezellig knuffelen. Nadat we hem weer buiten hadden gezet kwam hij na een paar minuten via de achterdeur naar binnen… we konden hem dus weer voor de tweede keer buiten zetten. Hierna zijn we gaan koken. We hadden witlof met ham en kaas uit de oven en lekkere kip 🍗.

ChiclanaLa BarossaLa BarossaLa BarossaLa BarosaWitlof uit de oven

dinsdag: Vandaag hebben we voor de eerste keer ook in de middag stage. Onze pauze hebben we gehouden op stage zelf. We hebben hier dus lekker in de hangmatten gelegen 🤩. In de middag kwam dus de oudere kinderen. Deze kinderen spelen eigenlijk heel veel zelf dus wij hoeven in de middag niet echt veel te doen. Samen met onze collega zijn we begonnen aan een grote spiraal van voorwerpen uit de natuur. We hoopte dat de kinderen mee gingen doen maar die gingen gewoon verder met hun eigen ding. Na stage hebben we een dik uur moeten wachten op de bus dus we warm pas erg laat thuis. De poes liep weer mee naar binnen toen we thuis kwamen dus die hebben we ook nog buiten moeten zetten. Het is echt een schatje maar de huisbaas heeft liever geen poezen in het huis. 🐱 We hadden hierna geen zin meer om te koken dus hebben een paar snacks in de oven gedaan.

woensdag: vandaag weer een ochtendje stage tot 2 uur. Eigenlijk weer een standaard dagje. Vandaag heb ik wel voor de eerste keer een activiteit gedaan. Met kurken mochten de kinderen blaadjes van een boom stempelen op papier. Ik heb helaas geen foto gemaakt van het eindresultaat. Smiddags heb ik nog een kindje in slaap gewiegd in mijn armen, toen hij sliep heb ik hem lekker in de hangmat gelegd. Nadat de kinderen waren opgehaald mochten wij naar huis. We hadden geen lunch mee, maar hadden we erge honger. Gelukkig is de macdonalds op loopafstand dus hier hebben we even lekker gegeten😋. Thuis hebben we nog even lekker niks gedaan. S’avonds aten we bloemkoolschotel uit de oven. Super lekker en we hadden genoeg gemaakt voor twee dagen!

Bloemkool schotel

donderdag: vandaag hebben we weer een langere stage dag. In de ochtend de kleintjes en in de middag de oudere kinderen. De dagen waren weer redelijk het zelfde. We hebben in de middag yoga gedaan, geknutseld met bladeren en bananen brood gemaakt met de oudere kinderen. Toen we thuis kwamen kregen we meteen weer bezoek van de poes. Ik had hem weer buiten gezet en hierna zijn we beide even op bed gaan liggen. Totdat Jessica mij riep: Noor de poes is binnen gekomen via mijn raam! Ohnee de poes heeft dus een nieuwe manier gevonden om bij ons in het huisje te komen. Tot aan 5 x toe heb ik deze avond de poes buiten moeten zetten. Uiteindelijk maar alle ramen dichtgedaan.. het was dus best warm omdat we het huis niet konden laten doorwaaien.

Bananenbrood bakken op stage

vrijdag: Vandaag krijgen we al het eerste bezoek! Mijn collega van mijn stage in Nederland komt langs. Zij is zelf in 2018 tegelijkertijd met Guusje hier in Spanje geweest en die wou dus graag op bezoek komen.

Eerst hadden we een ochtendje stage tot 2 uur. Ik ben met de kindjes naar het bos geweest voor een lange wandeling. We hadden een klein groepje dus dat was wel fijn. We hebben wat insecten gespot en even lekker in het zand gespeeld. Na stage hebben we weer een dik uur op de bus kunnen wachten tot we naar huis konden. Maud kwam naar ons toe en we zijn samen naar Santa Ana gegaan. We hadden vandaag lekker gegeten bij Taj mahal, een Indonesisch restaurantje met super lekker eten en leuke bediening. We hadden nog wat eten over dus deze hebben we lekker mee naar huis genomen. na het eten hebben we ons klaargemaakt en zijn we met de taxi naar het strand gegaan. Hier hebben we lekkere cocktails gedronken bij de tiki bar.

Wandelen op stageWandelen op stageWandelen op stageSanta AnaSanta AnaTaj MahalHukilau tikibeach

zaterdag: vandaag gaan we een dagje naar Cadiz met Maud. Voordat we gingen zijn we bij een koffie tentje gaan ontbijten. Geroosterde broodjes met jam. Super lekker! We gaan met de bus naar Cadiz toe. Om Cadiz lopen we een beetje rond. Het is hier super mooi en erg druk. Er staan mooie gebouwen en standbeelden op hoge torens. We hebben een broodje gegeten en een lekkere smoorhete gedronken bij een cafeetje in Cadiz. We hebben nog even van het uitzicht genoten en zijn vervolgens weer naar huis gegaan. we konden weer erg lang wachten op de bus maar gelukkig zaten we met onze benen in de zon! Thuis hebben we de restje van gister opgegeten en zijn we s’avonds weer naar het strand gegaan om cocktails te drinken. Het was een super gezellige avond en het personeel van de tiki bar was weer kei gezellig!
na een paar cocktails hebben we de taxi gebeld en zijn we thuis lekker gaan slapen.

CadizCadizCadizCadizCadizCadizCadizCadizCadizCadizCadizDakterras