Week 5:

3 oktober 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hola!
Zondag: Vandaag zijn we er al 4 weken! Ik vind de tijd erg snel gegaan en heb heel veel zin in de komende weken. Vandaag hebben we een dagje op het strand gelegen. We wouden eigenlijk gaan surfen maar de surfschool was helaas dicht. Nadat we lekker op het strand hebben gelegen zijn we uiteten gegaan bij Amore. Een pizza, Hamburger en pasta tentje aan het strand. Jessica en Maud aten een hamburger, en ik genoot van een lekkere pasta ala vodka🍝. Hierna nog even een drankje gedaan bij de Tiki bar en vervolgens weer optijd naar huis, we hebben namelijk morgen gewoon weer een stage dag!

86AB35B8-CFF7-453D-8BC0-AFE30741B5D0

Maandag: Jessica en ik werden allebei niet helemaal fit wakker. We hadden met stage afgesproken vandaag thuis te blijven. We hebben dus vooral even uitgeziekt en verder niet echt iets gedaan. S’avonds nog eventjes in het zonnetje gezeten. De poes kwam nog even gezellig langs en we aten een gerecht met rijst.

A0CF1248-16A9-4332-9AE9-C6411012CDB0

Dinsdag: Vandaag zijn we weer naar stage gegaan! Gelukkig maar want we hebben vandaag een kameleon gezien op stage. Langs mij viel een hele kleine kameleon op de grond. Hij was uit de boom gevallen. We hebben hem samen even bekeken met de kinderen en wat foto’s van hem gemaakt. Dit zie je namelijk niet dagelijks in je leven! Na een tijdje hebben we hem terug in de boom gezet en is hij zelf weer helemaal omhoog geklommen. Super schattig én leerzaam. S’avonds aten we eindelijk pasta pesto! Hier had ik toch ook wel echt zin in! We maken een volle pan zodat we nog wat over hadden voor morgen.

5F85AC58-1845-4227-B8AD-E96131E3391B833ECEF6-7C33-4B0D-A880-465CA5F72589

Woensdag: vandaag weer een ochtendje stage gehad tot 2 uur. Na stage zijn we naar het strand gewandeld. Het was een wandeling van een halfuurtje dus dat was wel te doen. We hebben ongeveer tot 7 uur op het strand gelegen dus toen was het wel weer tijd om te gaan. In de avond kregen we nog even gezellig bezoek van het poesje, en aten we pizza.

A041AE8F-34DF-4B72-A4D5-694A3F94518C

Donderdag: Op stage hebben we het met de peuters over “mama tierra” oftewel moeder aarde. We praten over de natuur en de aarde. Vandaag knutselen we met de kinderen “mama tierra” met verf. In de middag met de oudere kinderen besproken we de vulkaan uitbarsting in la Palma. Wat is daar aan de hand en hoe barst een vulkaan uit? Samen maken we met modder een vulkaan. We gaan namelijk een proefje doen met cola en mentos! Helaas hadden ze de verkeerde mentos gehaald en ontplofte de vulkaan niet meer als een paar bubbels… een leuk idee maar helaas was de uitwerking wat minder. S’avonds eten we de overige courgette soep die we vorige week hadden gemaakt. De poes komt nog even gezellig langs en we maken voor hem een mandje op ons balkon. We zijn namelijk bang dat ze gaat jongen in ons huisje.

2E7413AE-0F53-4922-880E-5035797CA5BA75502DDE-A86E-437E-B0FD-381DADAD511F7E5C44F0-0DE7-4F0A-B918-055D0B3CB57A

Vrijdag: vandaag weer een ochtendje stage. De kindjes maken hun knutselwerkjes van gister af en een paar kindjes moeten in slaap worden gewiegd. Dit is vaak mijn taak. Kindjes in de hangmat en een slaapliedje aan. Vanavond eten we lekkere champignonsoep met stokbrood.

870E9F88-3FB3-4D8A-B7D1-AAEE0A006425C0666FBA-27E9-467A-BC52-2AC00C2474F1

zaterdag: Vandaag hebben we een beetje een lui dagje. Ik zet een wasje aan, veeg de vloer en doe de afwas. Loop even naar de winkel om wat boodschappen te halen en verder liggen we veel op de bank. We koken vanavond pasta en maken weer een lekker grote pan zodat we er twee dagen van kunnen eten. We kijken samen nog een film en gaan daarna lekker naar bed. Ik ben het poesje aan het leren in een mandje te liggen zodat ze hopelijk in deze mand gaat jongen. Gezellig logeer partijtje dus! 🐱

Pasta